Sayıştay 3. Dairesi, 178 sayılı ilamın 2. maddesiyle, 2019 yılında limitin üzerinde vekalet ücreti ödenmesi sonucu kamu zararı oluştuğunu tespit etmiş, mevzuata uygun ödemeler için ilişilecek husus bulunmadığına, ... TL tutarındaki kamu zararının tazminine karar vermiştir.
Sorumlu (1. Hukuk Müşaviri) temyiz dilekçesinde, hesaplamaların brüt değerler üzerinden yapıldığını, eksik vergi kesintileri nedeniyle hatalı sonuçlara ulaşıldığını belirtmiştir. 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 82. maddesi ve 659 sayılı KHK’nin 18. maddesine atıfta bulunularak vekalet ücretinin dağıtım esasları vurgulanmış, 2019 yılı için net üst limitin 32.286,72 TL olduğu ve yapılan kesintilerin göz ardı edilerek hesaplama yapıldığı ifade edilmiştir. Ayrıca, 659 sayılı KHK’nin 14. maddesi gereği, fazla tutarların gelir kaydedilmesi için üçüncü bütçe yılının beklenmesi gerektiği belirtilmiştir.
Yargıtay kararlarına dayanılarak, vekalet ücretlerinin kurum bütçesinden ödenmediği, ödemelerde kasıt, kusur veya ihmal bulunmadığı, kamu zararının oluşmadığı savunulmuştur. Mali Hizmetler Dairesi tarafından gerekli vergi kesintilerinin yapıldığı, üç bütçe yılı toplamı ve kesintiler dikkate alındığında fazla ödeme yapılmadığı ifade edilmiştir.
Başsavcılık mütalaasında, itirazların ilamın dayandığı mevzuat karşısında geçersiz olduğu belirtilerek, temyiz talebinin reddi istenmiştir.
Dosya incelendiğinde, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 659 sayılı KHK’ye göre, 2019 yılı için vekalet ücreti üst sınırının 32.286,72 TL olduğu, limit üzerindeki ödemelerin mevzuata aykırı olduğu tespit edilmiştir. 5018 sayılı Kanun’a göre vekalet ücretlerinin kamu kaynağı olduğu ve mevzuata aykırı ödemelerle kamu zararına sebebiyet verildiği sonucuna varılmıştır.
Sonuç olarak, sorumluların itirazları reddedilmiş ve 178 sayılı ilamın 2. maddesiyle tespit edilen ... TL tutarındaki tazmin hükmü oybirliğiyle tasdik edilmiştir.