Kamu İhale Kurumu'ndan Önemli Duyuru: Elektronik Ortamda Yapılacak Şikayet ve İtirazen Şikayet Başvuruları Zorunlu Hale Getirildi
Kamu İhale Kurumu, ihalelerde yaşanan haksız durumların çözümüne yönelik önemli bir adım atıyor. İlanı veya duyurusu 15 Nisan 2023 tarihinden sonraki ihalelerde, idarelere yapılacak şikayet başvuruları ile Kamu İhale Kurumuna yapılacak itirazen şikayet başvurularının, Elektronik Kamu Alımları Platformu üzerinden e-imza kullanılarak yapılması artık zorunlu hale getirilmiştir.
Bu kapsamda, 04/04/2024 tarihli ve 2024/DK.D-72 sayılı kararla 15/4/2024 tarihinden itibaren:
avukatlar aracılığıyla yapılan başvurular da dahil olmak üzere şikayet ve itirazen şikayet başvurularının Elektronik Kamu Alımları Platformu üzerinden e-imza kullanılarak yapılması zorunlu hale getirilmiştir.
Şikayet ve itirazen şikayet başvurularının elektronik ortamda yapılmasına ilişkin yardım kılavuzlarına aşağıdaki bağlantılardan erişim sağlanabilir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
04/04/2024 tarihli ve 2024/DK.D-72 sayılı Kurul Kararı
E-Şikayet Düzenlenmesine İlişkin Kullanım Kılavuzu
E-İtirazen Şikayet Başvurusu Düzenlenmesine İlişkin Kullanım Kılavuzu
Avukatların Ekap Üzerinden Şikayet Ve İtirazen Şikayet Başvurusu Yapmasına İlişkin Kullanım Kılavuzu
İdarelerin Gelen Şikayetleri Görüntülemesi ve Şikayete Cevap Tebligatı Kullanım Kılavuzu