Vizyonder Covid-19 Sağlık Bakanlığı Sertifikalı otelleri tercih ediyor. Korona virüse karşı tercih ettiğimiz otellerde fiili denetim yapıyoruz. Sağlığınız bizim için her şeyden önce gelir!
Vizyonder, kamu yararı amacıyla kamu hizmetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesi ve kamu personellerinin eğitim ihtiyacının karşılanması amacıyla kamu kurumlarına yönelik seminer programları düzenlemektedir. Düzenlediğimiz seminerlere katılmanız durumunda; bilginiz, tecrübeniz ve motivasyonunuz artacaktır. Sizde Vizyonder farkı ile eşsiz bir seminer için lütfen bize danışmandan karar vermeyiniz.
Bu çerçevede seminerlerimize katılacağınızı ümit eder, sağlıklı günler dileriz.
Yeni Çıkan SAYIŞTAY DENETİMİNE HAZIRLIK Kitabımız Tüm Katılımcılarımıza Hediye Edilecektir.
Uygulamada yaşanan tereddütlü alanların giderilmesi, olumsuz hukuki sonuçlarla karşılaşmaması ve tahakkuk tahsilat süreçlerinin doğru ve etkin yönetilmesi açısından bu eğitim seminerine ilgili personel ve yöneticilerinin mutlaka katılması gerekmektedir.
Salon 1
Evsel Katı Atık Tarife Raporu Hazırlama
Mevzuata göre evsel katı atık ücretlerinin uyum sağlama süreci 31/12/2021 olarak belirlenmekle birlikte, Büyükşehir sınırlarında olmayan belediyelerin bu süreye bugün itibariyle uyum sağlamış olması gerekmektedir. Büyükşehir sınırları içinde bulunan belediyelerde ise; Su ve Kanalizasyon İdaresi uyum sağlamışsa bu belediyeler de bugün itibariyle uyum sağlamak zorundadır.
Eğitimin Amacı:
BELEDİYE GELİRLERİNİN ARTIRILMASI YÖNELİK EĞİTİM
Yerel Yönetimlerin, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu ile 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ve uygulamaları uzun yıllardır problemli alanlar olarak karşımıza çıkmıştır. Bu durumun en temel sebepleri arasında; bu konularda uzmanlaşmış personel sayısınız yeterince olmaması, mali hizmetler ve gelir birimlerinin, işlevsel ve organizasyon eksikleri, mevzuatımızın çok sık değişmesi ve karmaşık bir mevzuat yapısına sahip olunması ve idarenin gelir mevzuatıyla ilgili bilgi ve yönetim sisteminde eksikliklerin bulunması sayılabilir.
Bu işlemlerde ortaya çıkabilecek yanlışlıklar veya eksiklikler, belediyeler açısından önemli riskleri beraberinde getirmektedir. Gelirlerin tahakkuk ve tahsilatlarında ortaya çıkan başlıca riskler; tahakkuk ettirilmesi gereken bir gelirin eksik tahakkuk ettirilmesi ya da hiç tahakkuk ettirilmemesi, alınması gereken bir gelirin alınmamış olması, eksik ya da fazla hesaplamalar yapılarak belediyelerin ya da vatandaşın zararına neden olunması, usul hükümlerinin ihlal edilmesi sonucunda esasta haklı olarak tahakkuk ettirilen bir verginin tahakkukunun silinmesi, takip ve tahsil sürecinin etkili yürütülmemesi sonucu gelir işlemlerinin zamanaşımına uğratılması veya vergi yargısında dava kaybedilmesi gibi konular sayılabilir.
Yukarıda belirtilen tüm bu gerekçelerden ötürü, Belediye gelirleri alanında uzmanlaşmış, bu alanda kitap ve makaleleri bulunan ve idarelere gelir denetimleri yapmış ve raporlamış uzman danışmanlar tarafından idarelere gelirlerinin arttırılması ve giderlerinin azaltılmasına yönelik çalışmalar yapmaktayız.
Belediye gelirleri üzerine, idarenin ilgili tüm birimleri ile gelir tahakkuk ve tahsilat işlemlerini uygulayan tüm personele yönelik eğitim verilmesinin ve işleyen sistemin hata ve noksanlıklar için devamlı değerlendirmeye tabi tutularak, geliştirmeye açık alanların belirlenmesi ve öneri ve düşüncelerin ortaya konulmasının gerekli olduğu tavsiye edilmektedir.
- Gelir Artırmaya Yönelik Eylem Planı
- Kurumsal Kapasitenin Artırılmasına Yönelik Eylemler
Belediyelerde Ve Belediye Şirketlerinde Kişisel Verilerin Korunması Kanun Uygulaması Hakkında Eğitim
Vizyonder, yeni bir eğitim programı ile belediyelere verdiği eğitimlerine başarılı bir şekilde devam ediyor. Bu kapsamda 2016 yılında yürürlüğe giren Belediyeler ve Belediye şirketleri açısından uyum sürecinin tamamlanması zorunlu kılınan KVKK konusunda öğrenmeniz gereken tüm bilgiler uzaktan eğitim ile sizler için hazırlanmıştır.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ülkemizde 2016 yılında yürürlüğe girmiş, herhangi bir nedenle kişisel veri işleyen tüm kurum ve kuruluşlara süreçlerini tamamlamaları için süre tanınmıştır. Bu sebeple veri işleyen tüm organizasyonların süreçlerini Kanun’a uygun hale getirme zorunluluğu bulunmaktadır. KVK Kanunu’na uyum süreci, organizasyonların mevcut faaliyetlerini yerine getirmek için işlediği kişisel verileri, hukuka uygun, hesap verilebilirlik ilkesini gözeterek ve kişisel verilerin güvenliğine dair yeterli idari ve teknik tedbirlerin alınması ile sağlanabilmektedir. KVK Kanunu’na uyum süreci hukuki yükümlülüklerin yanı sıra kişisel veri güvenliğine dair her türlü teknik tedbirin alınmasını da kapsamaktadır.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu tüm organizasyonlarda olduğu gibi belediye şirketleri ve belediyelerde de son derece önemlidir ve cezai müeyyideleri vardır. Tüm belediyeler kişisel veri ve özel nitelikli kişisel veri işlemektedir. Dolayısıyla da kişisel veri işleyen tüm belediyeler ve belediye şirketleri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümlerine tabidir. Bahse konu kanun özellikle belediyelerde Hukuk İşleri Birimi, Bilgi İşlem Birimi, İnsan Kaynakları Birimi, Halkla İlişkiler birimini yakından ilgilendirmektedir.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun da belirtilen sorumluluk ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen belediye üst yöneticileri ve sorumlular hakkında idari para cezalarının dışında Ceza Kanunu kapsamında cezalar bulunmaktadır. Ayrıca ilgili çalışanlar hakkında disiplin hükümlerine göre işlem yapılır ve sonucu Kurula bildirilir. Birçok belediye tarafından KVKK uyum sürecinin internet sitelerinde yayınlanan Aydınlatma Yükümlüğü olarak algılasa da Belediyeler KVKK konusunda Aydınlatma Yükümlülüğü dışında birim ve faaliyet bazında kişisel veri envanterini hazırlaması, süreç yönetimi dokümanlarını oluşturması ve birlikte teknik altyapı çalışmaları da yürütmesi gerekmektedir.
Uyum süreçlerini tamamlamayan bir organizasyonun, olası bir veri ihlali durumunda hukuka uygun olmayan işleme faaliyeti ve yeterli olmayan idari ve teknik tedbirlerde bulunduğunun tespit edilmesi durumunda cezai yaptırıma maruz kalması söz konusudur. Bu doğrultuda 9.013 TL’den 1.802.636 TL’ye kadar para cezası verilebilmektedir. İdari para cezalarının içeriği şöyledir;
KVKK İdari Para Cezaları
Aykırılık |
Yaptırım |
---|---|
Aydınlatma Yükümlülüğünü Yerine Getirmeme |
9.013 TL ile 180.264 TL arasında |
Veri Güvenliliği Yükümlülüklerini Yerine Getirmeme |
27.040 TL ile 1.802.636 TL arasında |
Kurul Kararlarını Yerine Getirmeme |
45.066 TL ile 1.802.636 TL arasında |
VERBİS Kayıt ve Bildirim Yükümlülüğüne Aykırılık |
36.053 TL ile 1.802.636 TL arasında |
VERBİS (Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi) kaydının tamamlanması süreci KVK Kanunu’na uyum sürecinin bir aşamasıdır. Veri sorumlularının kayıt olmak zorunda oldukları ve veri işleme faaliyetleri ile ilgili bilgileri beyan ettikleri bir kayıt sistemidir. Tüm veri sorumluları bu kayıt sistemine kayıt olmak zorundadır.
Yukarıda belirtilen süreler Belediyeler ve Belediye şirketleri tarafından yalnızca VERBİS kayıt yükümlülüğünün yerine getirilmesine yönelik süreler olup, KVKK yükümlülüklerinin de açıklanan tarihlere kadar geçerli olduğunu anlamına gelmemektedir. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) 2016 yılında yürürlüğe girmiş ve veri sorumlularına 2018 yılına kadar uyumlu hale gelmeleri için süre verilmiştir. Farklı bir ifade ile tüm belediyeler ve belediye şirketleri bugün itibariyle KVKK'ya uyumlu olmakla mükelleftir. Bu durumda VERBİS kayıt tarihlerinin her ne kadar kayıt süresi olsa da, KVKK uyumluluğunun tamamlanması açısından bu süreler geçerli değildir.
Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki, sadece VERBİS kaydının tamamlanması, Kanun ile uyumlu olmak anlamına gelmemektedir. VERBİS'e kayıt yükümlülüğü kanun kapsamında getirilen yükümlülüklerden yalnızca biridir ve bu yükümlülüğün getirilmesindeki temel amaç, gerekli idari ve teknik tedbirlerin alınarak kişisel verilerin, hukuka aykırı olarak işlenmesini ve kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ile kişisel verileri muhafaza ederek güvenliğini sağlamaktır.
KVK Kanunu’na uyum sürecinin diğer adımları ise;
Belediyede ve Belediye şirketlerinde KVK Kanunu’na uyum için rol ve sorumlulukların belirlenmesi,
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Eğitim Konuları
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Eğitim İçeriği
Salon 2
Personel Maaş (4A-4B-4C-4D) ve SGK İşlemleri Eğitimi
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Sistemi (Yeni harcama yönetim bilişim sistemi, Kişi Borçları Hesaplama - Maaş Sonrası SGK Kesenek Gönderme vb. İşlemler – Memur-4b Sözleşmeli Personel - Kadro Karşılığı Sözleşmeli Personel – 4d İşçi Maaşı Hesaplama İşlemleri bu eğitimde katılımcılara uygulamalı olarak anlatılacaktır.
KBS Memur Maaş Hesaplama Eğitim Konuları
KBS Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Sistemi (MYS) Eğitim Konuları
Faaliyet Raporu Hazırlama Eğitimi
Kamu İdarelerince hazırlanacak faaliyet raporları hakkında yönetmelik ile ilgili ayrıntılı bilgi verilecektir.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesince verilen yetki uyarınca hazırlanan ve 17.03.2006 tarihli ve 26111 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde kamu idareleri tarafından faaliyet raporu hazırlama zorunluluğu getirilmiştir.
Söz konusu mevzuat hükümleri gereğince her sene hazırlanacak olan faaliyet raporu konusunda eğitim programı hazırlanmıştır.
Eğitim Konuları
Performans programı ile uyumlu faaliyet raporu hazırlanması
Başvuru formunun eksiksiz olarak doldurulması, Seminer ücretinin ilgili hesaba yatırılması, Seminer ücretinin yatırıldığına dair banka dekontunun ve Başvuru Formunun 0(850) 811 2016 no.lu faksa gönderilmesi gerekmektedir.
Ücret bilgisi için bizi arayınız. 0.242 338 2016 veya 0.545 337 2016 numarayı arayarak bilgi alabileceğiniz gibi WhatsApp Bilgi Hattından da anında cevap alabilirsiniz.
Banka : Halk Bankası
Şube : Kepez Şubesi(0508)
IBAN : TR98 0001 2009 5080 0016 1000 34
Düzenlenen ödeme emri belgesinden 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu’na tabi kurumlar tarafından KDV hariç tutar üzerinden binde 9,48 oranında damga vergisi kesintisi yapılmalıdır. Havale ya da EFT ücreti kesinlikle kesilmemesi gerekmektedir. Damga vergisi kesintisi yapıldığına ilişkin muhasebe işlem fişinin 0(850) 811 2016 no.lu faksa gönderilmesi gerekmektedir.
Ultra Her Şey Dahil Konseptte Konaklama, Eğitim , Katılım Belgesi, eğitmenlerimiz tarafından hazırlanmış seminer ders notları dahildir.
Bu eğitime kimlerin katılabileceğini, seminer ayrıntılarını, seminer programını, kurum ücretini ve misafir ücreti ile eğitmen bilgisi için lütfen Derneğimizden seminer ayrıntılarını gösteren dosyayı faks ya da e-posta olarak isteyiniz.
Değerli katılımcılarımız; Vizyonder ’in seminer fiyat politikası en uygun fiyata en iyi otel, en iyi uzman ve en iyi seminer programı hazırlama üzerine kurgulanmıştır. Seminer programlarımız isteğe bağlı olarak dilediğiniz tarihte, dilediğiniz bölgede ve dilediğiniz otelde yeterli katılım sağlanması durumunda özel olarak da açılmaktadır.
Vizyonder, Covid-19 Sağlık Bakanlığı Sertifikalı otelleri tercih ediyor. Korona virüse karşı tercih ettiğimiz otellerde fiili denetim yapıyoruz. Sağlığınız bizim için her şeyden önce gelir!
Vizyonder ayrıca kamu satın alma mevzuatı çerçevesinde tüm süreçleri önemsiyor, siz talep etmeseniz bile tüm evrakları eksiksiz olarak size teslim ediyoruz. Bu çerçeve de aşağıda belirtilen belgeler derneğimizce hazırlayıp size teslim ediyoruz.
Satın Almaya Yönelik Olarak;
Seminere Yönelik Olarak;